Przegląd przyczepek rowerowych

Przeczytaj przed zakupem! » Przegląd przyczepek rowerowych

Wybór przyczepki rowerowej dla dziecka nie jest sprawą łatwą. Czy dziecku będzie wygodnie, czy zaśnie podczas długiej wycieczki, czy nie zamoknie, jak zacznie padać, czy nie będzie zbyt ciężka do ciągnięcia – takie pytania stawiają sobie najczęściej matki. Jak długo będzie można wozić dzieci, jaki przeskok ma zawieszenie, czy zmieści się do bagażnika – o to zapytają ojcowie. Nie ma jednak zbyt wielu sklepów, gdzie większość markowych przyczepek rowerowych można zobaczyć w jednym miejscu, a w Internecie dominują jednostronne opinie. Użytkownicy chwalą modele, z których korzystają, ale nie znają walorów innych marek, podobnie producenci pod niebiosa wychwalają swoje produkty, nie umieszczając ich w kontekście konkurencyjnych sprzętów. Jeśli więc do profesjonalnych sklepów z przyczepkami rowerowymi jest zbyt daleko, aby samemu na żywo pooglądać, bądź przetestować wybrany sprzęt, warto skorzystać z opinii niezależnego eksperta, by wyrobić sobie własne zdanie, która przyczepka rowerowa najlepiej spełni oczekiwania.

W swoim tekście „Wybór przyczepki rowerowej dla dziecka” wymieniłem wszystkie znaczące cechy, które (według mnie) wyróżniają dobre, markowe produkty. Teraz w celu porównania różnych modeli, dostępnych w naszym showroomie nadałem każdej z tych cech odpowiednią liczbę punktów – na przykład za „pozycję siedzenia” przyczepka może otrzymać od 0 do 2 punktów. Sumują się one do 10, w dwóch kategoriach: „komfort dziecka” i „wygoda użytkowania”. Następnie umieściłem te wartości na wykresie, by zobrazować to, co wyszło z cząstkowej oceny każdej z cech. Aby łatwiej można było ocenić, czy przyczepka bardziej nastawiona jest na „komfort dziecka”, czy „wygodę użytkowania”, dokonałem podziału na trzy obszary: „mały”, „średni”, „duży” i już na pierwszy rzut oka widać, w którym obszarze dana przyczepka się znajduje. Mam nadzieję, że taki sposób klasyfikacji przyczepek rowerowych jest klarowny i będzie przydatny przy dokonaniu ostatecznego wyboru.

    Thule Cross NC Urban Burley D'Lite Thule Lite Croozer Plus NC Explorer Qeridoo Sportrex Croozer Kid Burley Encore Burley Bee
Komfort dziecka Amortyzacja (0-2) 2 2 2 1 1,5 0 1,5 0,5 0 0
Pozycja siedzenia (0-2) 2 2 0,5 0,5 1 1,5 0,5 1 0 0
Miejsce w środku (0-2) 1 1,5 1 1 2 1 2 2 0,5 0,5
Osłona przeciwsłoneczna (0-1,5) 1 1,5 1 1 0 1,5 0,5 0 1 0
Wentylacja (0-1) 0,5 1 0,5 0,5 0 0,5 1 0 0,5 0
Osłona przeciwdeszczowa (0-1) 0 0 0 0 0 1 0,5 0 0 0
Zagłówki/obicia pasów (0-0,5) 0 0,5 0 0 0,5 0,5 0,5 0,5 0 0
    6,5 8,5 5 4 5 6 6,5 4 2 0,5
Wygoda użytkowania Waga (0-2) 1 0 1,5 1,5 0,5 0,5 0,5 1 1,5 2
Wielkość (0-2) 2 1 2 2 0,5 1 0 0,5 2 2
System składania (0-2) 2 0 2 2 2 1 1,5 2 2 2
Hamulec (0-1,5) 0,5 1,5 0,5 0,5 0,5 0,5 1 0,5 0,5 0
Bagażnik (0-1) 0,5 0 0,5 0 1 0,5 0,5 1 0,5 0,5
Przewożenie akcesoriów (0-1) 1 1 0,5 1 0 0 0,5 0 0,5 0

Regulowana rączka (0-0,5)

0,5 0,5 0,5 0,5 0 0,5 0,5 0 0,5 0
    7,5 4 7,5 7,5 4,5 4 4,5 5 7,5 6,5

 

Objaśnienie punktacji:

Amortyzacja: 0 pkt - brak, 2 pkt – regulowana amortyzacja.

Pozycja siedzenia: 0 pkt – pozycja pionowa, 2 pkt - regulowany kąt oparcia.

Miejsce w środku: 0 pkt – bardzo mało miejsca, 2 pkt – bardzo dużo miejsca dla dziecka

Osłona przeciwsłoneczna: 0 pkt - brak, 1,5 pkt - osłony z 3 stron.

Wentylacja: 0 pkt – brak siatek wentylacyjnych, 1 pkt – siatki wentylacyjne z tyłu i boków.

Osłona przeciwdeszczowa: 0 pt – standardowa ochrona, 1 – plastikowe dno.

Zagłówki/obicia pasów: 0 pkt – brak, 0,5 pkt – w standardzie.

Waga: 0 pkt – największa, 2 pkt – najmniejsza - niekoniecznie zgadza się z wagami podawanymi przez producentów, bo każdy podaje jak jemu wygodniej

Wielkość: 0 pkt – największa, 2 pkt – najmniejsza.

System składania: 0 pkt – składanie wymagające bardzo wielu czynności, 2 pkt – składanie jednym ruchem.

Hamulec: 0 pkt – brak, 1,5 pkt – hamulce tarczowe w rączce.

Przewożenie akcesoriów: 0 pkt – brak specjalnych miejsc, 1 pkt – specjalne systemy do przewożenia.

Bagażnik: 0 pkt – mała kieszeń z tyłu, 1 pkt – bardzo duża komora.

Regulowana rączka: 0 pkt – brak, 0,5 pkt – pełna regulacja.

 

Komentarze

Komentarz
  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook