Thule RideAlong - test

Testy sprzętów » Thule RideAlong - test

Fotelik rowerowy Thule RideAlong

Firma Thule stworzyła fotelik, którego jakości jest pewna, bo daje na niego aż 5 lat gwarancji. Rzeczywiście, RideAlong już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie bardzo solidnego, a przy bliższym poznaniu można się tylko utwierdzić w przekonaniu, że produkt posłuży przez lata.

Cechy, które najszybciej można docenić użytkując ten fotelik, to jego funkcjonalność i niezwykła łatwość obsługi. Wszystkie elementy, które dopasowujemy do dziecka są prosto i płynnie regulowane, tak więc ich ustawienie zajmuje krótką chwilkę, którą nawet niecierpliwy dwulatek jest w stanie wytrzymać. Wygodnie wyściełane pasy można zablokować na dowolnej wysokości, odpinając klamrę z tyłu fotelika i przesuwając całą uprząż, natomiast długość szelek regulujemy jednym ruchem. Pasy, po przełożeniu przez głowę dziecka, mocowane są centralnym zatrzaskiem. Poziom położenia podnóżków ustawimy tak łatwo jak pasów, zastosowano tu bowiem identyczny system regulacji. Wszystkie te czynności można wykonać jedną ręką, druga niemal zawsze zajęta jest utrzymywaniem roweru, więc ten szczegół ma ogromne znaczenie.

Fotelik rowerowy Thule RideAlong

Sprytnie rozwiązano elementy przytrzymujące nóżki dziecka. W innym foteliku miałam z nimi problem, bo odłamał mi się zaczep paska, tutaj raczej nie ma możliwości by coś takiego się przydarzyło.

Fotelik rowerowy Thule RideAlong

Jeśli już jesteśmy przy kwestiach bezpieczeństwa dziecka, to wspomnieć należy o drobnym, ale bardzo istotnym elemencie profilu fotelika. Po jego bokach, tuż obok podłokietników, zaprojektowano „skrzydełka bezpieczeństwa” - niewielkie wypustki, które mają za zadanie chronić dłonie dziecka przed przygnieceniem lub przycięciem, gdy rower zostanie oparty. Bardzo często muszę w ten sposób ustawiać swój pojazd i myślę że nie ja jedna, więc daję tu dużego plusa projektantom za  spostrzegawczość.

Fotelik rowerowy Thule RideAlong

Choć teoretycznie dziecko nie powinno spać podczas jazdy w foteliku, wszyscy wiemy, że w praktyce trudno tego uniknąć. Niekoniecznie trzeba długiej wyprawy by malucha zmorzył sen; czasem wystarczy intensywna zabawa na placu zabaw, a do domu wrócić jakoś trzeba. Wiedzieli o tym również projektanci RideAlong. Fotelik można ustawić w pięciu różnych pozycjach, odchylając go aż o 20 stopni, co jednak nie oznacza, że główka dziecka nie będzie leciała do przodu. Na pewno jednak śpiącemu pasażerowi wygodniej podróżować w półleżącej pozycji. Zmiana pochyłości fotelika nie przebiega jednak tak płynnie jak pozostałe regulacje – gdy dziecko w nim siedzi trzeba się trochę namocować by ustawić pożądaną pozycję.

Fotelik rowerowy Thule RideAlong

Bardzo przydatnym, a nadal nie tak często spotkanym udogodnieniem jest zabezpieczenie fotelika przed kradzieżą. Baza mocująca Thule RideAlong do roweru posiada blokadę (zamykaną na kluczyk), uniemożliwiającą wyciągnięcie fotelika z zaczepu. Doceniłam wygodę tego rozwiązania, bo zostawiając swój rower w miejscu publicznym, mogłam skupić się na zabezpieczeniu tylko jego.

Fotelik rowerowy Thule RideAlong

Miłym akcentem jest możliwość zmiany koloru poszycia fotelika, gdy znudzi nas chłodny szary lub przeciwnie – zirytuje głęboki amarantowy. Miękka wkładka jest dwukolorowa, więc w trzy minuty zamienimy kolor wyściółki.

Jakie natomiast wady posiada ten przemyślany produkt? Pierwszą zauważyłam niemal od razu, jeszcze przed zamocowaniem fotelika – waga. Thule RideAlong jest dosyć ciężki, 5kg więcej to sporo, jeśli na przykład musimy wnieść rower z zamontowanym fotelikiem po schodach, czy nawet lekko przesunąć z małym pasażerem na pokładzie. Woziłam lekką, 10 – kilogramową córkę, jednak oznaczało to 15 kg obciążenia z tyłu roweru. Takie obciążenie nie destabilizuje jednośladu podczas jazdy, ale gdy rower już straci równowagę, powstrzymanie go przed upadkiem jest niezwykle trudne.

Problem może stanowić montaż fotelika. Element mocujący jest dosyć szeroki, potrzeba na niego aż 15 cm podsiodełkowej rury. Brak dopasowania do naszego roweru nie będzie jednak niemiłym zaskoczeniem, bo producent dokładnie informuje do jakiego typu jednośladów można zamontować RideAlong.

Ostatnia wada to cena – nawet biorąc pod uwagę rozbudowaną funkcjonalność fotelika, nie uznałabym jej za konkurencyjną. Pewnym uzasadnieniem może być jedynie długa gwarancja i doskonała jakość użytych materiałów.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com
Facebook